Valet

 Ja nu sitter man här igen och ska skriva en liten trudelutt
jag har mitt kaffe i högsta hugg änndå gäspar jag 
har varit ganska trött den sista tiden vet inte varför men hoppars att jag blir piggare snart 
igår var vi och beställde lite jultidningar så vi hadde en liten trevlig stund 
sen upp till svärmor en kortis ja det blev inte länge men så är det när man har myckert att göra
vi åt middag när vi kom hem det blev potatisgratäng och kycklingspett det var gott 
sen gjordevi lite lådor vi hadde tänkt åka till en god vän för hon har haft det tufft ett tag 
men så frågade hon om inte dom kunnde komma hit TÄNK att vi tänkte på samma sak 
så hon och sin man var här senare på eftermiddagen vi fikade och hadde trevligt 
synd bara vi inte var fädig med lägenheten men men
sen när dom hadde gått så tog det inte mer änn en kvart
så kom en annan vän och hennes dotter på besök ja så igår var det verkligen full rulle 
men tycker nog att det är det för jämnan just nu en del blir sura att vi inte har tid med dom 
men vad ska man göra är ju en massa just nu och jag är inte mer en människa 
kan inte dela mig i tusen bitar 
Ja idag är det sista dagen man får välja
vi har inte valt ännu så vi ska ner dit idag och göra det 
ibland kan jag tycka det är meningslöst som att jag inte får rösta i rikstan
bara för jag har danskmodersmål lite trist som att jag har bott i sverige nästan hela livet 
men är ju mitt kött och blod
men jag har hört att man kan vara både dansk och svensk om man vill ska ta reda på det 
kan ju underlätta en del med pass och val m,m 
sen frågade min älsklingen om vi inte kan åka till vånga i eftermiddag????
för det är en skördemarknad har aldrig varit där när det har varit så vi få se 
man vill ju vara klar här hemma åxo men är ju en del att göra så det blir man ju inte
och en pause kan man ju väll få ta ja vi få se 
fast klart livet är ju mer änn bara massa måsten man måste ju åxo bara få vara 
och vara med goda vänner m,m vi har bestämt lite roliga saker vi ska ta oss till med
så det ska bli skoj det kan jag behöva ja älsklingen åxo ja det ka vi nog alla 
nehe nu lite frukost sen lite lådor och valet 
ha en härlig och gött söndag allers godingar puss och kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0