Ännu en ny dag !!!!!!

En härlig dag idag åxo
Nu ska jag berätta lite om går dagen det var varmt men vi hade en trevlig tur 
vi åkte vid kvarti elva på morgonen körde våran   färd jag tror dom myste bilfärden
är så fint här!!!!!! härlig natur m,m men jag hinner tyvärr inte se så myckert av detta
peos syster kille brukar säga när han åker med mig jaså är det så det ser ut
för innan var det han som körde första färden hamnade vi i Trolleljungby kyrka och slott 
hat tagit en del kort men som vanligt har jag inte lagt in dom så ni får nöja er med 
 lånad bild kyrkan
 
 slottet
vattnet var jätte mörkgrön och lite innan vi kom hit så fins det en sjö med massa änder
så det fins en skylt akta fåglarna men tyvärr kunde vi inte stanna där som att det kom bilar
men fanns en del änder här åxo vi fick en guide rundtur i kyrkan fick höra lite hisoria 
sen när vi hadde tagit lite bilder m,m
sen åkte vi vidare nästa stopp andhalt var rinkaby sjuktfält
men vi kom inte in där som att milatärer bodde där efter en liten stund åkte vi vidare 
sen hamnade vi i åhus på ett matställe som är våran favorit när vi åker till åhus
Det heter spice of åhus 
Ja jag hittade inte någon bild som jag kunde få in
dom har kanon mat där igår åt vi buffe
och vilken god soppa dom hade där en lax och ägg soppa
det var en av den godaste soppa jag har ätit på riktigt länge 
ja sen var det ju en massa annat rätter åxo så vi blev mätta och belåtna
och vilken härlig och underbar peronal dom har,,, man känner sig verkligen välkommen där 
man behöver inte sitta länge så kommer dom
eller när dom ser en frågar dom var vi vill sitta m,m
frågar om det är gott och ödmjuk ser inte ner till en hur man ser tar  verkligen hand om en
ja dom skulle verkligen ha en guldhjärta
för har inte varit med om att sådan trevlig peronal 
nja jo men inte att alla är det på samma ställe
tur att man inte bor så nära där för då hade man blivit fattig
för då hade man varit där jämnt hahahahah
sen när vi var mätta och belåtna så åkte vi vidare hem åt
och då körde vi in på ett ställe där man kunnde köpa vilt var bara lite nyfiken
men såg inte ut att vara öppet så tog ett kort vad det kostade m,m det var inte biligt
men hade varit kul få smaka hur det smakade få bli en annan gång 
sen åkte vi hem och köpte fika på sabinas och hämtade peos syter  och åkte till mamma och fikade 
ja det var lite om dagen igår vi var hema här igen efter halvsex 
nähe nu hinner jag inte sitta här mer in i dushen sen ut kör och ser mer saker
ha det så gött alla i den heta svettiga klimatet puss och kram
Bye bye
 
 
 

Kommentarer
Postat av: TjockMorsan

Man behöver ofta inte åka så långt för att uppleva lite annat och nytt. Min lilltjej vill att vi ska göra någon dagsutflykt ner till Blekinge när Älsklingen har semester. Hon vill bada i havet! :) Vi får väl se om det blir av? De små bronsfärgade insjöarna här nere i Småland har inte lockat oss till speciellt många dopp under de år vi bott här, då vi föredrar större sjöar eller havet.
Vi har nyligen kommit hem från ett besök i våra hemtrakter i Stockholmsområdet. Där har vi umgåtts med familjen och jag har njutit av mina barnbarn. Den äldsta av dem snodde jag med mig hem. ;) Han är ju så pass stor att han kan ta tåget hem själv när han ledsnat på farmor och faster och småstadslivet.

Hoppas ni kommer iväg ut på flera härliga utflykter i det otroligt vackra sommarvädret som råder just nu. Och kanske kommer kameran med då, så du kan bjuda oss på lite flera bilder?
Det är nästan lite på gränsen för varmt enligt mitt tycke just nu, om jag ska vara ärlig. Men hellre det här än regn,rusk och kyla.

Ha det gott vännen!
KramKram!

2014-07-10 @ 11:22:57
URL: http://tjockmorsansblogg.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0