Snöar

Japp det snöar mest hela dagen började vid
elva tiden i morse och håller på ännu Bläääää 
så här myckert snö har det inte varit på länge vi hadde ju inte ens snö i julas 
då man tyckte det kunnde vara lite detta gillas inte som at jag ska på min praktik i morgon 
och inte roligt för min älskling heller får han säkert skotta snö med hans leder bli det inte kul
nu har jag fått lära känna mina jobbar kompisar lite jag har ju lite svårt med folk som 
är lite bessevisser och tror den kan allt och vet allt och jag gillar inte det
så jag var nog  lite svår i början 
som jag säger vad jag tycker och tänker sen var jag ganska trött åxo 
som att jag inte har jobbat på så många år och dena tjej har ju jobb
så hon hoppar bara över till detta men jag ska försöka inte ta åt mig och bry mig 
så när jag kommer in i det hela så kanske allt faller på plats
och att det inte blir någon irattion 
men jag är ganska stark person när det väl gäller
och hon är nog lite känsligare ja vi få se hur det går 
Sen har jag åxo komit i luven med min älsklings syster 
Jag hatar när man lovar en sak sen gör en annan sak
kan man inte stå för det man säger så ska man hålla tyst
och sen ska man inte ljuga för mig är det något som jag hatar så är det ljug 
sen lägger hennes pojkvän i som inte vet vad som sagt m,m så just nu 
håller jag mig långt borta för detta för har varken lust eller ork att bry mig 
om ego  vi har det ganska tufft själva just nu så man orkar inte med sådant fjant
jag har mina vänner och älsklingen så det blir nog bra och det löser sig nog 
till det bästa men ensak är säkert nu ska jag göra vad jag vill och inte ställa upp 
för myckert mer... dom får lösa det hur dom vill för jag ska bara tänka på mig och älsklingen
 Igår var vi på graven först i jämshög 
där peos pappa ligger sen åkte vi till ikea i älmhult med min gumma och hennes kille och familj
men vi körde i varsin bil det gick bra men jisses vad stort och en massa folk 
så det var inte riktigt min grej det första vi var inne i var fyndlagret sen när vi kom ut 
så hittade vi inte bilen så tog tid att hitta men till sist hittade vi den 
och ska bara tala om det var kallt ute och blåste  
sen gick vi in på den stora affären min gumma och dom andra var inte fädiga ännu så
vi gick kollade matsalen men  Hjälp va folk nä tack så vi gick vidare så vi shoppade lite 
som att jag inte hadde så myckert pengar kvar så blev det inte så myckert men lite grann blev det 
min gumma hörde av sig igen att det finns plats i matsalen så vi gick upp igen 
men när jag såg all folk så näää det gick inte så vi gick ner och jag köpte en påse godis 
sen åkte vi  in till älmhut  på tåg och buss treminalen dom har en pizzaria där 
så där åt vi och när vi var klara skulle jag på toa men det var upptaget så stod och väntade 
och vips så stod min gumma i småland hennes kille där han bor ju i älmhult men trodde inte att vi skulle stötta på han men det gjorde vi  skoj  vi pratade en liten stund sen åkte vi hem 
när vi väl snart var hemma blev jag kaffe sugen så vi åkte till min goa vän 
det var god kaffe sen hadde hon varit duktigt och bakade så vi fick nybakade frallor hem 
som vi åt i morse* mums* dom var goda jag önskar jag har den tålamodet till att baka m,m
är ju så gott med nybakt 
idag har vi inte gjort så myckert har varit en sväng på maxi och handlat
och nu håller vi på att tvätta och nu ska jag snart ta middags disken
och vika tvätten när den är klar
sen ska jag bara slöa vid tv tror nog att mi älskling vill ha datorn lite 
ush det snöar ännu och klockan är snart halvsju  det blir myckert snö 
och jag som ska ut och köra i morgon hua gillas inte 
nähe nu får ni ha det så gött till nästa gång puss och kram 
Bye bye
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0