Söndag för hela slanten

 Ja nu är det söndag Ubs vad tiden går 
Igår var vi i karlshamn och beställa progesiva glasögon 
På vägen in så såg jag något på vägen bromsade in lite försikt och vad såg jag där
japp två fasaner mitt på vägen så jag tutade på dom
då stannade dom bara blikt stilla och röde sig inte ur fläcken
*hum* hur skulle jag göra nu då ville inte köra på någon av dom
jag satte på blinkersen så jag hoppars att dom andra bakom mig bromsade in
jag skulle ha på varningsblinkers på men just då hittade jag den inte
till sist sprang den ena över men den andra bara stod och glodde
jag försökte köra så sakta förbi som jag kunnde ville ju inte ha för stor kö bakom
och det var ju några bilar bakom för skulle någon av dom bli iterrad så kan dom ju lämmna kön
och köra på den lilla varelsen men nu fick den leva ett tag till
men tyvärr ser man många döda djur på våra vägar 
sen fortsatte vi våran tur det var en fin dag men lite blåsig i mellan varven 
och jag fick kollat min syn och jag är närsynt och inte långt syn som en annan har sagt 
det blev ganska dyrt 4290 men måste ha
nu när jag kör så myckert och ålder tar ut sin rätt hihihi
sen handlade jag fika med oss hem
och jag måste bara ha en liten mjukglass när jag är i karlshamn älskar mjukglass
tog det i en liten bägare sen köpte vi 3 stora blommkrukor vi skulle ha i kyrkgården 
plus stora alminumkurkor så när blommorna dör så kan vi plantera nya 
sen var det lite kul jag hittade långa skedar på blomster butiken så jag blev själa glad
för jag hadde letat efter långa skedar som att min marmelad som jag får äta 
når man inte ner ännda till botten med vanliga tedskedar
så nu kan jag få ut det sista i burken vad bra 
 
sen när vi var klara med våra uppdarag åkte vi till näsum
och åt middag jag tog fisk älsklingen tog något som han inte kom ihåg vad det hette 
och jag med mitt minne så kom jag inte håg heller mamma tog köttbullar 
när vi var mätta och belåtna så körde vi vidare till jämshög kyrkogård 
och fixade till graven den har blivit så fin nu när sten är på plats
och kantsten runt omkring med en massa stenar i och våran nya lampa som vi köpte i höstas 
jag tog några bilder så man kunnde se hur fint det hadde blivit 
*Ubs vad klockan går* måste snart äta frukost
ska ju hämta peos mamma sen för vi ska på bingo idag
min goa gumma ska inte med hon jobbar idag 
nähe nu måste jag kila ni får ha det så gött puss och kram 
Bye bye
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0