Söndag 6/4 2014

Idag är det segt vet inte varför 
om det är för det är grått och muligt ute kan vara det !!!!!
SHIT vilkert starkt kaffe jag gjorde hua tur att man är van vid starkt kaffe 
men detta var nog lite i det starkaste lagret men man kanske vakna till lite 
jag var uppe tidigt som vanligt men jag låg drog mig lite till sju vill ju inte gå upp
förtidigt nu när man är ledig 
en del pratar om att jag är en morgon människa och jag är en kvälls människa
jag tycker att jag inte är något av det varken det ena eller andra 
men jag tycker om att komma upp i tid för att hinna med dagen så myckert som möjligt 
men tycker dock att tiden rinner iväg för mig änndå ja nog om detta 
 Vi var på ikea igår 
min goa gumma var med och peos mamma 
Det gick bra och köra vi var där några timar och jag fick handlat lite 
jag köpte ett golv vi ska ha på altanen så blir nog snyggt när det blir klart 
sen köpte jag lite saker till min gummas första  barnbarn han är ju redan 2 månader
vad tiden går fort han är så söt har inte sett han i verklighet men har sett lite kort 
han var en av dom sötaste baby jag har sett på länge 
köpte åxo påslakan sett det är ju bara ett måste när man är på ikea
och sen ett stort badlakan och en liten hand duk till
och fyra stoldynor vi köpte förra gången men dom passade inte så bra på våra köksstolar 
ska se om domma passar bättre och så för vi över dom andra på fin stolarna i stället 
sen köpte jag åxo en sådan man bankar kött med för jag hittar inte våran gammla
och kryddhållare 2 st som man kan ha i en låda
men jag tyckte inte jag kunnde undvara platsen så jag la den på bänken vid spisen 
det gick bra det åxo så nu kan jag se vad jag har för kryddor
så kanske jag inte köper dubbleter längre *fniss*
det var allt det gick på nästan 1600 men då kostade åxo golvet 750 
sen efter det var vi uppe på resturangen åt middag älsklingen bjöd på det 
jag och gumman tog potatismos och köttbullar mamma tog lax och älsklingen kyckling
sen efter det vi skulle gå ut så kännde jag lukt av varma 
och vad hände japp blev sugen så köpte med mig 5 för en 20 och sedan hadde dom åxo små gräddbullar för 9 kr så där slank det ner 2 pakt sen när vi hadde varit ute med våra saker 
så gick vi åxo till fyndlagret men där köpte jag inget 
sen efter det körde vi hemåt lämmnade av min gumma först
sen körde vi till mamma följde med upp med hennes grejor
och tog med bullarna så vi fikade där 
tog varisn bulle och mamma fick dom som blev kvar
för hadde tagit hem dom så hadde jag säkert ätit upp dom
och min vikt vill inte som jag vill just nu vet inte vad det  är som är så  svårt med maten m,m
när jag skulle slute röka så var det inga större problem men maten är jag vet vad jag ska äta 
men det är planeringen och tiden jag vill bara det ska vara klart så fort som möjligt 
jag har ingen ro att stå i köket jag ska helst ha det serverta typ 
men det går ju inte sen ska man äta var tredje time det kan jag inte heller
och dricka myckert och det är jag helt uruselt på
ubs är klockan så myckert har ju inte ätit frukost ännu kommer strax ska bara hämta en banan 
så ja ni ser nu är klockan 9,51 ingen frukost tills jag hämtade bananen 
fick säga till älsklingen att han skulle fixa sig en smörgås
ja det här med tiden är ju inte in grej tur att man kommer tid till praktiken 
när jag har skrivit klart här ska jag fixa till mig och köra ner och handla lite 
sen vika ihop tvätten från i fredags har inte hunnit med detta sen fixa middag och plocka lite 
sen vet jag inte om vi går på bingot här på folkethus få se 
Nu sätter älsklingen på dammsugaren undra vad han menar med det 
att man kanske skulle röra på fläsket och göra sig klar med det som ska hinnas med 
så ni får ha en härlig söndag ha det så gött puss och kram 
Bye bye
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0