Oj det glömde jag

Jag sitter och väntar på att potatisen ska koka
idag skinner solen så fint sä härligt väder
men nu ska bara all snö bort så man kan kalla på våren
min älskling kom just in från dörren helt slut han har skottat hela förmiddagen så nu var han trött
så nu hoppade han in i duschen han har åxo varit på ett nytt möte med abf och fk om hans syn
om dom kunnde hjälpa han
han ska få en tid till växjö till en specalist se om dom kan göra något med hans syn 
gissa vad jag har gjort jo igår skulle jag har mött mina klasskamrater i jämsjö
men jag glömde totalt bort detta men jag hadde nog änndå inte kunnat åka
som det snöade igår det snöade och snöade mesta av dagen och kvällen
men änndå jag fattar inte att jag glömde bort tiden
 sen måste jag rycka upp mig för jag tappar både tid och rum här hemma
jag har fortfarande inte varit och skriva in mig nu får jag sluta och mesa mig och fixa detta
och börja göra lite saker åxo för jag börja känna att jag inget vill eller unmgås med folk 
och då betyder det en sak att jag börja må dåligt igen så nu får jag fixa till detta för det är inte JAG
och min vikt rasar upp med en fart så man blir ju skraj för sig själv 
Sen har jag en annan sak att ta upp 
allså det här med nät mobbing och mobbing i huvudtaget 
vad är det som händer i vårt land 
bara för man inte tycker lika dant 
eller om man ser anderlunda ut 
ja man kan rabbla upp en hel massa men tänker jag inte göra 
ni fattar nog vad jag menar 
men vad är vi rädda för ?
varför har vi sådann massa fördomar?
jag tror om man hadde en öppen sinne
och låta alla vara som dom vill så skulle allt vara bättre 
och vi kan ju inte tycka lika jämnt hur skulle det se ut om alla var kära i samma person 
och ingen är perfekt eller fel fri 
ja det var lite om detta nu ska jag fixa till resten av maten 
ha en härlig fredag puss och kram 
Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0