Nu har min älskade Gumma åkt hem

 Ja nu har min gumma åkt hem
som har varit här sedan tisdags men jisses vad tiden har gått fort så fort tror jag aldrig den har varit på länge men har man roligt så går ju tiden fort det blev ingen kappahl i fredags för vi kände lite kassa i magen
kan ju vara sena kvällar och god man men mera eller så börjar åldern ta ut sin rätt
nja vill nog tro på det första är inte van att vara uppe så sent gick ju inte la sig för närme ett tiden varje kväll
men man ville ju suga ut så myckert energi från varandra som vi inte har setts på ett tag
så vi kan leva på detta länge nu när vi inte vet när vi ses igen
men vi gick ut på lördan och peo gick åxo med det tyckte jag va bra så jag kunnde lura bort dom lite
ville handla lite till min gumma som hon skulle ta med hem så hon skulle må lite bättre
och ta fram när hon känner hon saknar mig
sen gick jag åxo till kapphal och köpte lite baby kläder till conrad min gummas första barn barn
men köpte lite större så han kan växa i det 
ja sedan hadde vi köpt lite julklappar åxo och vi fick så fina julklappar av min gumma men var en som jag blev extra glad för en tavla med en dikt som passar så bra på mig och min gumma hon hadde lagt det på ett lila papper som att hon vet att jag älskar det och massa fina hjärtan på och just det fick så fina tulpaner av henne åxo som att hon viste jag älskar tulpaner men det var ju till oss båda så klart så här stod det på dikten
 
 Om du någon dag känner för att gråta.
kom ihåg mig,jag lovar inte att jag kan få dig att skratta
men jag kan gråta med dig.
 
Om du någon dag känner för att springa ifrån allt
Kom ihåg mig,jag lovar inte att jag kommer be dig stanna
men jag kan springa med dig.
 
Om du någon dag inte vill lyssna på någon längre.
Kom ihåg mig,jag lovar att vara här för dig
och lovar att vara väldigt tyst.
 
Men om du en dag ringer mig.
och inte får något svar,kom fort 
Jag kanske behöver dig
 
 
Visst va den fin 
den ska jag hänga i sovrumet 
jag har bara tagit det lungt i eftermiddag har kännt mig seg vet inte om det var för min goa gumma åkte hem
eller vad
men ska bli skönt att koma in i lite rutiner igen fast jag saknar min goa gumma redan
nähe ta lite och äta det här med ät tiderna har fått sig en dust när man har varit ledigt
så ska bli skönt att få igång det igen
men ni får ha det så gött ha en härlig söndag puss och kram 
Bye bye

Kommentarer
Postat av: AprilSus

Vad härligt att du fått flera fina dagar med din gumma, som du kan tänka tillbaka på de dagar då det känns lite tungt och tomt.

Förstår att den tavlan du fick får en hedersplats. Fina och tänkvärda ord från din bästa vän.

Ibland kan jag sakna en sån där riktig vän. Har haft flera underbara vänner, men med åren har våra vägar tagit av åt skilda håll. När vi ses så hittar vi snabbt tillbaka, men det är ändå inte det samma som det var förr. Det är bara en utav dem som jag saknar så det gör ont ibland. Den bästa vännen av dem alla! Hon finns dessvärre inte i livet längre, men den dagen det är dags för mig att lämna jordelivet, så hoppas jag att hon är den första jag möter, där på andra sidan...

Ha det gott, goa nätvän!♥

2013-01-07 @ 00:06:53
URL: http://aprilsus.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0