Man kan ju bli eterad

Ja här går det sin lilla gång
men vilket skit väder det blåste och snöade som bara den igår och kallt
nu tycker jag våren ska komma hit
min älskling kom hem till frukost helt genom svett
det har varit tungt att hand skotta idag på jobbet och ingen hjälp  fick han inte
och dom andra går två och två
ibland undrar jag inte att dom tänker på hans sjukdom i huvud taget
ibland går man och tänker på den och hoppars att han får vara så bra som han är just nu
och inte blåssar ut på många många år( allså vill säga att det blir värre det är )
han har fått svar på sina prover dom var bra det var ingen rematiskt så det var bra
men lite konstigt tycker man det är som att hans fingar är så kråkiga och har dåligt balans
men man ska ju vara glad att det inte var något
sen väntar han på att få komma in på operationen för hans brock
ja man funderar ju lite på detta men det är ju vardagliga rutiner så det ska nog gå bra
idag kommer lena och jan och hälsar på i eftermiddag när dom slutar
så nu ska jag fixa lite middag så vi hinner äta lite och jag få pluggat lite
se om det finns lite tid att bädda rent åxo  
nu ringden en om en försäkring som jag hadde som gått ur
men gjorde en upphandling spärrservis så nu täkte jag en ny
som att ag fick höra att vem som helst kunnde se mitt person nummer på nätet
i folkbokföringen så man blev ju lite rädd för det går inte att ta bort så alla kan se
så nu har dom koll på om det händer något
så kollar dom om det är jag som har köpt något på kredit eller lån
sedan så hör dom av sig och kollar om jag har gjort detta
är ju ganska bra försäkring om nu någon går in och låsssas att det är jag
så får man hjälp av dom om allt om det skulle hända
nähe nu så blir maten försednad av detta samtal så nu ska det fixas mat
ni får ha en härlig måndag ha det gött puss och kram 
ps saknar min gumma i småland 
Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0