Var uppe innan tuppen

 Ja idag var jag uppe innan  Tuppen det var helt 
omöjligt att sova först slågs jag med john blund och när han inte ville
så käpade jag att inte gå upp innan tuppen men fick ge mig så till sist blev jag sur 
när jag har vänt mig och pustat  tusen gånnger så jick jag upp till sist tjugo i fem
 sen har jag tittat på julkalendern och skrivit en massa julkort m,m 
och varit nere och handlat och varit på kinaresturangen 
men jag trodde jag skulle hinna med mer änn vad jag ghorde hadde tänkt att baka lite åxo
hum jag undrar om det blir något bak i år ja jag har ju handlat för det så det får vi hoppars
i morgon ska jag ner med alla julkorten nästan en del ger jag förhand för det var många kort 
40 st hum blev visst lite myckert men det var bara dom närmaste men klart vi är ju två familjer
och vänner sen ska jag skicka pappas pakert åxo så ska åka till maxi  imorgon igen 
och lämna det för hann inte det idag för jag var inte klar då när jag var och handlade
sen ska vi åxo åka till jämshög till kyrkogården och sätta ett ljus på graven 
jag köpte kroppkakor idag så jag tänkte jag ska ha det till middag i morgon
om dom andra inte vill ha det så får dom ta något annat
 för det var länge sedan jag har ätit det 
och det var peos pappa som lärde mig detta med lingonsylt till 
nähe nu ska jag slöa lite vid tv för snart kommer peter settman ska jag se
och blir någ tidigt säng idag tror jag och hoppars jag kan sova då
ha det gött puss och kram 
Bye bye 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0