Solen skiner så fint

Idag skiner solen så fint mysigt
jag sitter här och myser till lite julmusik och har lite egen tid 
dom andra är ute och kaffet är upp drucken för länge sen 
men disken och skalat potatisen är klara så nu tänker jag skriva par rader
innan jag ska börja med maten den kommer bli sen som vanligt
som att jag inte vet när dom andra kommer hem men gör inget
nu kan jag sitta här och njuta en stund sen efter middagen
ska jag se om jag ka få se min film som jag har på börjat 
jag fick en fråga här på bloggen varför min älsklings syster inte kan ha mamma 
hos sig så skyller hon på att det inte finns plats  ??
men där det finns hjärte rum finns det sjärte rum som man brukar säga 
men ni som känner oss vet ju varför hon vill inte ha besväret tänk få laga mat varje dag 
och inte äta ute när man vill sen gnäller hon det mesta
så jag tror nog att mamma har det bättre här och hon har redan ringt 3 ggr idag 
och missförstå mig inte hon är ingen besvär
det är bara skönt om hans syster kunnde bry sig lite mer som exp 
bjuda hem på middag eller hjälpa till hema hos henne få bort lite kläder 
som hennes pappa har i gaderoben m,m nog om klagande från mig
nu ska jag berätta något kul 
 jag kollade på idol igår  och min favorit
som jag har haft hela tiden vann GRATTIS Kevin det gjorde bra 
han har inte haft det lätt av alla på hopp m.m men jag tycker han är toppen sjunger bra
nu kom dom visst hem så jag får börja fixa till middagen 
och sen tänker jag på min goa gumma som har åkt iväg för att fira sin bror i småland
hoppars allt går bra och dom får trevligt 
och sedan hoppars jag att min gumma får hem sin särbo i älmhult så dom 
kan fira hans 60 årsdag i småland (där jag kommer ifrån) för han kunnde inte åka igår
jag måste erkänna att jag saknar hem myckert hoppars vi kan åka dit till sommar 
nähe nu måste jag kila ha det gött och va rädda om varandra puss och kram
 Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0