Lite bortskämd idag åxo

 Brrrr kallt och snöar för fullt gör det åxo 
och blåser tur att man är inne 
men min älskling och hans mamma är på julbord som bostadföreningen bjuder på
jag ville inte följa med jag vill heller njuta av en ledig tid och njuta så myckert jag kan 
så några timar för mig själv är ju inte helt fel 
efter julbordet kommer mamma hem själv för min älsklig ville på hokey hua 
hadde varit bättre om han hadde kommit hem till mig och någon bra jacka tog han 
inte på sig heller han är hopplös hoppars nu inte han kommer frysa och går försiktigt 
för det är nog ganska halt ute* hum* att man kan älska hockey så myckert att man måste 
gå på detta jajaja bara hoppars han kommer hem helskinnad
det sägs att det ska regna i morgon och plusväder så det är ju helt onödigt detta
få se hur det ser ut i morgon så kanske man tar en tur har ju inte varit ute på par dar nu
annars får det bli bak time och planera lite vad som ska göras är ju en hel del
som måsten for nog sätta mig ner och skriva vad som ska hinnas med innan jul 
julmatlista  och julkort och paket som ska sickas m.m ja listan blir lång
myckert man ska komma ihåg
ibland skulle jag önska att man slapp allt och bara luta sig tillbax få allt serverat 
men tyvärr om man vill ha jul så får man fixa det själv 
och jag älskar julen det är det bästa jag vet men peos familj är inte så myckert för det
lite trist tycker jag 
jag saknar lite våra jul som vi hadde ivåran familj god mat och bus och myckert kärlek
är inte riktigt samma här 
här talas om vad man får i julklapp m,m så det blir ju ingen spänning 
jag behöver inte myckert julklappar eller så men lite spänning vad som finns i är alltid kul
jag fogar inte myckert men lite roligt m,m är aldrig fel 
men är bara gilla läget och försöka göra det bästa av det men måste erkänna
saknar min mamma så här till jul när hon var frisk och höll samans familjen 
och all den värme 
det är några barn ute och leker nu när detsnöar för fullt dom är nog glada
ja det är alltid mysigt med vintern men tycker nog den kan vänta lite 
så man hinner göra allt det man ska 
ni får ha det så gött i stugona till nästa gång puss och kram 
Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0