Härligt väder ute

Godmorgon 
Vilket härligt väder ute solen lyser så fint 
Sitter med en kopp kaffe och tar det lite lungt innan jag ska iväg
vi fick lite gjort här hemma igår men har en hel del kvar 
men fick upp sjärnan och alla julgardinerna och ljusstakarna
och granen men är inte pyntat ännu tiden bara rinner iväg 
men vi var nere på julskyltningen men tyckte inte var så myckert att ha 
men nu är det gjort vi var inne och fikade på kikkis en stund 
jag har gjort två bra gärningar igår hittade en plåmbok på en soffa på kikkis
som jag lämnade till kikki sen gav jag till ett välbehövande ännda mål 100kr 
man kunnde köpa smällkarameller till det men som vi inga barn har så gav jag pengar i stället 
dom kostade 20 kr min älskling bara tittade på mig han vet att vi inte har så bra med pengar
men ville gjärna vara med och hjälpa till och hundrar kr kan jag nog undvara
annars hadde det säkert gått på lite lottor peos och hans mamma ville gå lite till
men jag bestämde mig att gå hem och fixa lite middag men stannade till på folketshus 
och kollade in där och där fanns röda korset så jag köppte några lottor dom kostade fem kr 
så jag köpte 6 st och då vann jag en röd jul löpare så det var ju kul
sen passade jag på att köpa en hemabakt pepparkakka sockerkaka
för det var åxo på röda korset 
sen gick jag hem och började med middagen
jag stressade lite som att min älskling skulle på hokeyn jag fattade inte varför middagen 
aldrig blev färdig gissa vad jag hadde gjort satt den på 100 gr stället för 200 g
knas mig men han hann och äta innan han skulle gå
 jag och hans mamma spelade bingo
på kvällen  jag vann en ny lott men mamma får den som att det är hon som köper lottona 
jag missade julkalendern i morse igen som att jag trode det var kvart i nio som det var i går
men nähe det var det inte det var kvart över sju i morse jajaja få se om jag kan se det i kväll
nu har snart mitt hår torkat så nu kan jag snart köra till min goa gumma
och jag hoppars ruterna är snart fria av is så jag slipper skrapa rutorna 
men solen gassa ju på så jag slipper nog hihihi min goa vän köpte en filt man kan ha
på framrutan så man slipper skrapa den rutan fundera om jag åxo ska göra det 
jag ska ta med mig en sak till henne och sin pojkvän det är inget skärskilt
men tyckte dom skulle få något som att dom har varit snälla och ställa upp på lilla mig 
ta inte vad det är nu som att min goa gumma kan ju gå in och läsa
vill ju gärna ge henne det först hon sitter säkert och väntar på mig nu 
sen på eftermiddagen ska vi till en annan vän och se hennes  nya kök
dom har gjort den större ska bli kul och se hur fint det har blivit 
sen när jag kommer hem ska jag se om jag kan fixa till lite mer här hemma
hatar när allt står oreda men få se vad jag hinner med 
nähe nu får jag göra mig klar så jag hinner vara hoss min gumma en stund
ha det gött puss och kram 
se om jag hinner gå in till er bloggare som jag följer lite senare se hur ni har det 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0