Första snön

Japp nu har första snön kommit 
jag sitter här med en varm kopp kaffe och tänker på min stackars älskling 
som är ute i detta vädret och skottar snö för fulla muggar 
och det blåse fortfarande en del så här blir det att sitta inne i värmen 
blir inget körande idag för jag har allraround däck på min bil och jag har inte råd att 
köpa vinter däck på min bil men ska ju änndå inte åka några längre sträckor så det blir nog bra 
men i morgon tänkte jag att vi skulle åka ner till peos mamma och fixa lite där 
sen har jag ju en massa bär som jag har tänkt att lägga i hennes frys så länge 
så man får plats med lite julmat och julbak i våran frys
för just nu får jag inte plats med något i våran frys 
jisses vad tiden går fort har ju inte hunnit med något idag
fattar inte att tiden rinner iväg så fort och nu ringer min goa gumma  pause
så nu har jag pratat klart skönt att höra att hon kom hem bra hon har ju varit ute på vägarna
skulle till karlshamn ja stackare dom som är ute på vägarna ta det försiktigt där ute 
jag tänker stanna inomhus idag 
jag tänker titta på idol idag så peos mamma får bara gilla läget och jag tror nog att hon gör detta
för idag är det final så det vill jag bara se för en av mina favoriter är ju kvar kevin 
ja lite ångerst har jag nu fram till jul som att min meducin snart tar slut och kostar  1500
och sen fick jag försäkringen åxo som jag ska betala i jan 637 och som att jag får i början av månaden så är det tufft  så inte blir det någon dyra julklappar i år
som att alla ska vara här i jul och maten är ju inte billigt 
nähe nu har jag inte tid att sitta här har en del att göra ska bädda
och diska ifrån gårdagen och laga middag sen en varm duchs på det 
sen kom posten med lite filmer till mig så kryper jag upp i soffan tittar på lite film 
ha det nu så gött alla och var försiktiga i detta vädret 
ja just det är det någon som vet en billig bra blogg för skulle gärna vilja byta 
men en sak jag undrar över jag har haft en e mail adress i många år men säger den inte 
funkar lustigt jaja nu måste jag kila 
puss och kram 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0