Fjärde Advent

 I dag har vi den fjärde advent så snart är julafton här
har sovit ganska gott i natt 
idag har jag och älsklingen storstädat hela lägenheten så mu är det klart 
hans mamma var i väg en stund med dottern och killen en stund 
min goa gumma var här hadde med en julklapp ööööö jag har ju inte köpt något till dig 
men hon sa det blev bara så passar in så fint till dig
efter en stund öppnade jag den hadde viljat vänta till julafton men hon tyckte jag kunnde öppna den nu 
jag blev väldigt rörd när såg vad det var det var en fin stenplatta stod myckert fint på
och det var en vinge på hörnet av plattan sen längst ner två händer som möts typ
jag blev väldigt glad tack min vän det värmde sen när hon åkte hem gissa jo hon glömde lådan 
hon skulle ha andra gången fniss så när jag har skrivit färdigt här ska jag åka och lämna den 
ööööö undra om hon gjorde det med flit så vi kunnde ses lite till 
för i morgon hinner jag absolut inte för då ska jag åka till apoteket på förmiddagen
sen springa in på netto och köpa julsenapen till skinkan  sen hem och göra en massa 
förberäddelse ja så det är en massa som ska fixas 
vi ska spela bingo på uppsitta kvällen
 jag är lite förvirrad åxo 
jag trodde mamma hadde köpt lottorna men nej det var visst jag vi diskuterade en stund
för detta mindes jag inte men säger dom att jag gjorde det så gjorde jag nog det
jag blir lite rädd för mig själv för det kommer jag inte ihåg hua man blir ju mörk rädd
oj va mörkt det blir fort på dagarna nu då får nog ta och fixa mig färdig så jag kan åka
ska ju hem och fixa till marinaden till rebenen åxo 
sen ska jag se om jag inte kan ringa min gumma i småland och se vilken dag och tid 
hon kommer till oss ska bli så trevligt så man saknar ju dom hemma lite åxo 
ni får ha en trevlig advent och ha det så gött vi ses puss och kram 
Bye bye
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0