Vad är de som händer ????

Vi vaknade tidigt  på morgonen lite efter tre
att det var någon som ringde på ytter dörren jag fattade ingen ting
kom ihåg att jag sa till älsklingen Vaaaa vad är klockan
säkert ett fyllo eller något öppna inte men peo sa men det blinkar ju utanför
så han steg upp bara i kallingarna och öppnade
där var en massa poliser 4 st som stod vid varsin dörr
polisen frågade om vi hadde något fönster öppet men det hadde vi inte som tur är
är det ju fortfarande kallt ute så fönstret var inte öppet
då berättade han att det brann i ett hus jämte här på baksidan hans sa det var tandläkaren
 Ööööö peo fattade ingen ting hadde vi en tandläkare på baksidan
han bad oss hålla sig inne och vi bor bara 25-50 meter ifrån
när dom gick gick jag upp var ju tvungen kolla för jag hadde fortfarande inte fattat
var det  brann så när jag kom ut i vardagsrumet började jag känna brandlukt
och i köket blev det ännu mer såg ett mörkt svart moln av rök jag tittade på peo
det stod brandbilar och poliser och vi hadde inte märkt något förr då ringde på
hur kan man har missat detta vi måste ha sovit som bäst när det började
jag blev lite orolig och tänkte tänk om huset börja explodera eller något
så jag bad peo om han inte kunnde fråga om det var säkert vara här eller inte
så han var ute ett tag kom tillbax sedann han sa det var lungt så vi la till oss och somna igen
men hadde lite svårta sova lungt när jag kom upp igen hade jag ont i huvudet
men det brukar jag ju ha så
och dom var fortfarande kvar brandbilarna men en del åkte vid sju tiden
men var två kvar tror dom vaktade huset och kollade så att branden inte skulle starta igen
dom åkte vid lite efter halv nio
 jag satte på kaffe och förberede att min goa vän skulle komma
vi skulle ju ha frukost fika  när hon kom sa hon är du klar  öööö Va ja gå och fika
jaha jag trodde vi skulle göra det här hemma bara skynda och byta tröja och gå
jaja det gick ju bra det åxo och jag kom ihåg att stänga av kaffet
peo kom åxo med och åt frukost  vi hadde en trevlig stund bara synd att det blåste så
lite jobbigt att gå då men som tur är det ju inte så långt dit men vi hadde trevligt en stund
sen när jag kom hem så ringde optikern att mina läsglasögon var klara
jag sa att jag hämtar dom i morgon kännde inte för att gå  ut igen men sen när peo kom hem
så ångrade jag mig och vi gick ner och hämtade dom så motion har jag fått idag 
jag har provat mina glasögon lite oj va bra dom var
men har tyvärr inte pluggat så myckert idag bara några sidor orkade inte så myckert
är ganska trött av allt som har hänt men i morgon ska jag plugga som en galning
ja lite micro pauser ska jag ha och sen ska jag försöka hinna med och bädda rent
som att jag inte har hunnit med det i helgen men nu ska jag försöka få i mig lite mat 
så ni får ha en härlig måndag puss och kram 
Bye Bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0