Ubs redan gått en vec !!!!!

Min vän 
Jag kom på mig själv att det redan gått en vec sen sist jag var här
inte klokt ju vad tiden går
det har varit fullt upp som vanligt jag känner att min mage och kropp börjar ta ut sin rätt
se om jag kan ta det lite lugnare nästa helg ????
jag var uppe innan tuppen idag
som vanligt spelar ingen roll om det är helg eller inte
vore ju skönt om man kunnde sova lite längre men men
nu sitter jag här med min tredje kopp kaffe och skriver till er
ja det är inte så många som hoppar in längre men en och en annan trogen vän kollar
men gör inget för jag har denna blogg mest för min egen del skriva av mig lite m,m 
Jag har börjat vänja mig med nya frissan
och trivs med den ganska bra
ja just det,,,, som ni vet berättade jag om våran pakerings problem
men det har löst sig nu så det är skönt det
nu ska jag berätta lite om vec
början av vec mådde jag inte så bra så då var jag hemma från skolan
men på onsdagen var jag där
sen på torsdag har jag hemma studie
men passade på i torsdag att hälsa på en god vän som jag inte har varit hoss på länge
ja vi har varit och fikat och så men har inte varit hemma hoss henne på ett tag
så det skulle bli trevligt att gå dit igen
men jag fick passa på gå dit i mellan regn och blås vädret
när jag väl kom fram så var dörren låst men hennes dotters man öppnade
dom bor på neder våningen och  min vän dom bor på över våningen
ja det är ett hus men två våningar när jag gick upp så var det välldigt tyst
jag klädde av mig och gick runt *hum* ingen där
sov rummet var på glänt såg två täcken * ubs* dom sov nog ännu
så jag ner till hennes dotter och frågade om det gick bra att sitta där en stund
så vi drack kaffe och pratade det var trevligt
och sen fick jag ju nöjet och träffa alla i familjen åxo
hennes man skulle köra pojken till skolan
så vi satt och pratade med hennes dotter på 10 månader hon har växt sen jag såg henne sist
var så söt hon vinkade till mig hela tiden
sen när hennes man kom hem så gick han upp och väckte min vän och man
lite komiskt var det hon brukar alltid var uppe tidigt (hon visste att jag skulle komma)
men dom andra tyckte det var kul och det gjorde min vän åxo fick jag höra
ja lite komiskt var det ju hihihihi
dom fick vakna till lite innan jag gick upp
sen hadde vi en trevlig förmiddag
och jag fick hem ett god ny bakt bröd limpa det var gulligt av henne
men på hem vägen så började det regna och sen ballade mitt knä ur den gör det i bland
och då får jag bara stå där som ett fån och vänta en stund innan jag kan börja gå igen
inget kul men bara gilla läget 
Sen på eftermiddagen kom hen annan god vän hit
 vet inte om ni kommer ihåg att jag berättade att vi hadde varit osams ett bra tag
men sen började vi umgås igen när hon skickade ett födelsekort till mig när jag fyllde år
vi tog det försiktig början eller jag gjorde det
för jag blev ganska ledsen och sårat när jag klippte av vänskapen
men nu har vänskapen börjat komma fram igen sakta men säkert
hon kom med en lite present till mig blev lite paff
men blev glad när jag öppnade den det var ett glas ljus med en fin rosset
 ja lite svårt att förklara ska se om jag kan ta ett kort på den och sätta in någon dag
men utanpå glaset stod det 
Tack vännen  för du finns
och innan för glaset stod det ; För mig är du glädje,värme och lycka
och ett stort ljus i som luktar vanilj tror jag
det ska jag sätta fram till första advent och mysa med det
var gulligt av henne  
 
 
ja just det peos syster och kille överraskade oss onsdag kväll 
inte klokt var vi har blivit bortskämnda denna vec
men det gillas verkligen då är det som jag trivs bäst
  ja presenter behövs inte men att bara få vara
men visst kul att bli överaskad ibland då vet man att dom gillar en 
Ubs var tvungen att ta en pause glömde bort frukosten och meducinen
men nu är den av klarat 
I går var jag hoss pattdokton för första gången har hoppat över dig i några år vill inte dit
men peo och några av mina vänner har tjatat på mig måste dit så till sist gav jag med mig
har ni gissat vad det är jappp mammografi
ni som känner mig vet att jag har svårt
att gå till allt som heter läkare m,m inte dom i sig själv men rädslan att dom ska hitta något
låter kanske dumt men jag vill inte veta blir bara stressad av det
men nu så gick jag
jan körde in mig och peo var åxo med det var inget trevlig sak att göra men nu är det gjort
 
 lite pinsamt var det åxo som att jag har så stora hon sa till mig oj dom var tunga
 men jag skojar till det ja max flera kilo
skulle vara kul och veta vad dom väger för tuga är dom
får hoppars det gick bra
men känner jag mig rätt är det nog peo som får öppna brevet när det kommer
sen när vi va klara var vi och fikade på ett trevligt ställe vi kunnde se ut till vattnet mysigt
sen var vi åxo och handlade först var vi citygross
sen tog vi åxo netto i karlshamn
jag skulle in och se om dom hadde medisterkorv för dom har inget här på netto i olofström
till min förtjusning så hadde dom i karlshamn så köpte tre paket
 sen var vi åxo i jämshög satte ljus på graven där peos bror ligger han dog när han var tio
så peo har aldrig träffat han för peo kom året efter
 sen när vi kom hem så gick jan och mötte lena på jobbet sen fikade vi en gång till
och på kvällen var peo på hokey och jag pluggade lite 
I morgon är det farsdag 
jag har skickart ett kuvärrt till min pappa med ett fint kort
och en massa lotter får hoppars han blev glad för tyvärr kan jag ju inte åka
men i morgon ska vi till peos föräldrar och fira hans pappa
jag kom på just nu jag sa ju att jag skulle ta det lungt i helgen
men det går ju inte peo fyller ju år den 14/11 det hadde jag ju glömt
blev ju påmint det i vec ja allså jag hänger inte alls med längre
skulle behöva komma i väg och vila upp mig men det finns inte i mitt schema just nu
som det ser ut så får vi dela på födesdagfirande för peos föräldrar vill komma när han fyller år
som att dom ska ev. åka bort på helgen
och jan jobbar eftermiddag  så dom vill komma på helgen
hadde jag fått bestämma så skulle jag vilja fira allt på samma dag
för det kostar ju när man ska ha dubbla gånger
hum vad ska jag ge min älskling när han fyller inte lätt
skärskildt när pengarna åxo styr en hel del 
nähe nu måste jag sluta måste plugga lite
sen ska ju middagen börjas åxo men lite senare som att jag drog ut på tiden med frukosten
 ja nu fick ni lite och läsa hoppars ni orkade läsa hela vägen
jag hoppars att jag hinner in lite oftare så ni slipper läsa så myckert på en gång
nu får ni ha det så gött och en trevlig helg puss och kram 
By bye
 
 
 

Kommentarer
Postat av: AprilSus

Hejsan, min vän! Jo, jag kikar troget in om jag ser att du uppdaterat din blogg. :)

Jag tror mig veta vem vännen du hälsade på är, så då blev ju din berättelse ännu lite lustigare. Jag kanske ska gå in på FB och retas lite med sömntutan? ;) Nää, jag skojar bara...

Skönt att det ordnade sig med parkeringen och jätte bra att du kom dig iväg och röntga dina behag. Jag kan ju förstå att du är rädd att få ett jobbigt besked, men ju tidigare man upptäcker en cancer dess då större chans är det ju att allt går bra. Skulle det vara så illa, så finns ju eländet där ändå, även om man inte vet om det. Förr eller senare kommer ju beskedet ändå och då kan det ju hunnit gå långt.

Ja, jag förstår ju att du redan vet allt detta och jag tycker det är jätte stark av dig att du talat dig själv till rätta och kommit dig iväg och kolla dina bröst.

Jag gjorde samma sak när det gällde cellproverna, men inte av oro, utan mer för att jag inte gillar undersökningen. När det sen gått flera år utan provtagningen, så kom ju även oron smygande. När jag till sist tog mig i kragen och fick ett bra besked så kändes det lättare nästa gång det var dags. Hoppas du kommer känns så vid nästa tillfälle.
Var rädd om dig, vännen.

Ha en fortsatt fin helg och en bra nästa vecka, tills vi hörs igen.
Puss & kram!♥

Svar: Tack vännen för ditt svar är så glad att höra dina kloka ord ,och skönt att få höra att man inte är ensam om saker och ting jag svarar inte så ofta här för jag vet inte om ni får mina svar men det står ju svara men vill du vara snäll och ge mig en hinnt om du ser detta och är det bara du som ser eller kan vem som helst se ? ha en skön söndag p:s glad att fått lära känna dig och ser fram i mot mer massa varma kramar !♥
evatakeitorleaveit.blogg.se

2012-11-10 @ 19:30:01
URL: http://aprilsus.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0