fundera mycke just nu????

Hej hej alla vänner/blogg läsare
jag sitter här och fundera på en hel massa saker och ting
som egentligen är  inget att lägga ner sin energi på varför gör man det då????
varför bryr man sig så förbannad mycke om saker och ting och om alla andra
när man igentligen ska tänka mer på sig själv
jag hatar folk som ljuger och pratar skit när  jag märker att det förekommer
så ta jag bort dom i mitt liv varför ha kvar dom som gör en illa
jag tror nog alla tycker så tills det händer dom så vill man nog inte ha dom i sitt  liv heller
jag hatar bråk det är det värsta jag vet skärskilt när man inte själv har ställt till det
en sak till jag hatar skvaller och nyfikenhet
har aldrig varit med på maken så myckert skvaller m,m på det här orten
ja det var nog så i småland åxo men jag blev skonad av detta hadde det inte intill mig
men här har jag det varken jag vill eller inte
jag vill inte veta jag vill ha min egen uppfattning om det är så
och varför prata om människor man inte umgås med jag fattar inte
och dom jag umgås med får iså fall själva berätta om sig om dom vill
jag behöver inte hela livs histioran om dom inte vill det är upp till var en vad man vill berätta tycker jag
ja vem är jag????
jo jag är en glad tjej för det mesta
snäll
omtänksam
har ett varmt hjärta i guld
ärlig säger vad jag tycker och tänker det kan vara både på gott eller ont
men bättre sanningen änn en lögn
jag kan låta lite bärsk ibland men menar inget illa
folk kan tro att jag är tuff och hård ibland men innerst inne är jag from som ett lamm
jag har skinn på näsan
ställer alltid upp för mina vänner om dom behöver min hjälp
jag har beslut ångerst vad vi ska handla eller ha till middag m,m
men jag är åxo en tjej som har kännslor
och vara ledsen
och trött
och värk
men finns till hands dom som vill
ja jag är inte perfekt det är ingen
jag har mina fel och brister det har alla
men jag försöker rätta till mina fel om det går
ja det var lite om mig
en sak till jag funderar på
vem är här och kikar in och läser min blogg ???
jag kan inte se det
undra om dom gillar den?
och om dom kommer tillbax
ja lite nyfiken är jag visst åxo men på ett bra sett
oj jag får pausa här och komma lite senare och skriva klart måste börja på middagen
Hej hej nu är jag tillbax
Nu är middagen av klarat det blev pasta och köttbullar
nu gick min älskling upp i den gammla lägenheten han fick lite annmärkningar
lite små saker så det tar inte så långt tid att rätta till
dom hadde glömt att dra ut spisen sen var det under diskbänken en sophållare som var lite smutsig
sen var det lite på toa
det var meningen att han syster skulle hjälpa han men hadde ont i ryggen
men han fixar det själv var ju inte så myckert så
annars hadde jag följt med och hjälpt han
vi skulle tvätta igår gjorde vi det nopp hadde ingen lust
skulle packa  upp lite lådor gjorde jag det nopp
så det blev inget som jag ville vi får se vad som händer idag
det är fint väder idag åxo det är ju alltid något
har vi tur så kanske sommarn är på väg hit det hadde ju varit något
fast jag vill nog blir klar först innan det blir för varmt
neh nu har jag inget mer att skriva just nu
ni får ha det så gott alla mina vänner/bloggläsare puss och kram
Bye bye

Kommentarer
Postat av: Anonym

Men gumman då vad har hänt, tycker jag läser lite här ocg´h där, Du vet att jag läser din blogg det gör jag varje dag, Jag saknar min gumman för dte är det finnaste som finns, puss kram my love

2012-05-03 @ 19:24:45
Postat av: Anonym

Men gumman då vad har hänt, tycker jag läser lite här ocg´h där, Du vet att jag läser din blogg det gör jag varje dag, Jag saknar min gumman för dte är det finnaste som finns, puss kram my love

2012-05-03 @ 19:25:44
Postat av: AprilSus

Hej, vännen!

Håller med dig till fullo, skitsnack och tissel tassel kan jag klara mig utan. Har visserligen klarat mig hyfsat bra genom livet utan allt för mycket av den varan.



Jätte kul att få läsa lite mer om dig, efter som jag inte följt din blogg så länge (ännu). Jag är lite dålig på att läsa tillbaka i tiden. Jag har ju fullt upp med att läsa alla nya blogginlägg på de bloggar jag följer.



Min dotter bloggar på blogg.se och säger att det finns en statistikmätare kopplad till bloggen, där man ser hur många besökare man har. Är du mer nyfiken på vart i landet/världen dina läsare befinner sig, finns det hjälp på nätet. Den här använder jag mig utav...som så många andra.



http://feedjit.com/freeLiveTrafficFeed/?utm_source=ltf&utm_medium=web&utm_campaign=feedjitTopAdGetFeedjit



Om du besöker min blogg och skrollar dig ganska långt ner på sidan så kan du se den på den högra sidan. Där finns också en direktlänk för att skaffa dig din egen och det är gratis. :)



Så du har alltså bott i småland!? Är du där ifrån ursprungligen? Jag är ju Stockholmare som har lämnat storstadslivet för småstads livet i småland och jag trivs riktigt bra här, framför allt med lugnet. Vilken del av landet bor du numera i då, om man får vara nyfiken och fråga? ;)



Hoppas du har hunnit njuta lite av det fina vädret och inte bara rivit bland kartongerna. De lär väl inte plocka upp sig själva, så du kan gott låta dem stå ett tag till och njuta av solen istället. ;)



Ha det så bra vännen!

Kramisar från småland.

2012-05-03 @ 20:38:21
URL: http://aprilsus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0