En ny dag

 Hej hej alla goa vänner 
Jag måste bara säga en sak vart är sommaren???? tycker det är ganska trist nu
vill att sommarn ska komma nu
 idag sov jag till sju
och när jag hadde vaknat till så tänkte jag baka scones
men hadde inte det mjölet hemma som jag skulle ha
så jag fick klura ut något annat till frukost
nu har jag ätit lchf en hel vec det går bra
några kilon har rasat det var ju bra det
jag fixade till en kassler sallad till middag och den blev god 
sen senare på dagen gick vi till min goa vän heidi och familj 
och drack kaffe och hadde en trevlig prat stund
heidi kunde se att jag hadde gått ner lite det var skoj
sen nu vid åtta ska pia se lotta på tv
så kan jag passa på att kolla in lite hoss er bloggare och fb 
sen ska jag titta lite på tv tror jag
det är en wallander film sedann tror jag det var efter lotta
nu får ni ha en trevlig kväll ha det gött puss och kram 
Bye bye

Kommentarer
Postat av: AprilSus

Nu har jag precis läst ikapp mig på alla dina inlägg som jag missat medans jag varit på rymmen. Ser att det varit både si och så med hur du mår och det är ju aldrig kul att må dåligt. Hoppas du mår bra idag!?

Men trevligt besök från Småland har du fått och det vet jag ju vid det här laget att det glädjer dig extra mycket. Underbart!

Och så har du börjat en ny livsstil med LCHF. Min bloggvän Sirpa som jag besökte i söndags har gått ner minst 25 kilo av sin ändrade kosthållning. Även jag gjorde ett försök under några veckor i höstas och gick ner 5 kg (som är tillbaka igen). Jag äter ju inte kött och mår illa av ägg, så för min del blev det en alldeles för enformig kost och min mage klarade inte av allt fett jag fick i mig, så jag gav upp. Ska bli spännande att höra vad du tycker om LCHF när du har hållit på ett tag. Jag vet ju att det fungerar, även om det inte passade just mig. Samtidigt så är man ju lite fundersam om hur nyttigt det är i längden med LCHF? Fast å andra sidan, så är ju inte övervikt bra för kroppen heller.
Om jag bara kunde komma över mitt sockerberoende, så skulle jag vara nöjd, för det är min största last. Jag kunde ju sluta röka efter att varit rökare i ca 25 år, så då borde man väl kunna göra sig av med andra laster också kan man ju tycka, men kanske är det viljan det är fel på? ;)

Önskar dig en riktigt bra tisdag och tack för din goa kommentar. :)

Massor av kramisar!♥

Svar: Hihihi men det är skönt att vara på rymmen ibland men tycker det skönt att du är tillbax ja skönt att min gumma har varit här lite tomt nu när hon har rest men det får ju gå jag har provat lchf innan och då gick det inte så bra tyckte det var för myckert ägg m,m men denna gång går det bättre som att jag har tagit itur med min ledighet så får jag träna mer och utan att bli stressad av detta iag har åxo rökt en gång i tiden och det har gått bra var inga problem sen har jag börjat igen på grund av en jobbig förhållande som jag har gått ur och nu har jag slutat för några år det var inte så svårt jag tycker det är värre med maten vet inte varför kan vara att jag inte är lika envis där med viljan men nu så ska vi se hur det kommer gå jag måste ner för jag väger allders för mycket jag har inte tänkt att leva på lchf hela livet bara tills jag har gått ner det jag vill och jag kommer att unna mig något gott ibland som potatis eller en liten chokladbit så ska det nog gå bra hoppars jag men det där med kosten har jag svårt med jag har jojjo bantat i hela mitt liv inte bra för kroppen så jag hoppars jag lyckas bättre denna gång och tack för alla dina svar och tankar dom uppskattar jag verkligen massa varma kramar till dig ♥
evatakeitorleaveit.blogg.se

2012-07-17 @ 11:44:59
URL: http://aprilsus.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0