Mina Tankar

Hello alla ni som tittar in
Jag ska berätta lite om gårdagen peos syster kille kom upp med smörgåstårtan
jag trodde att dom skulle stanna en stund men det skulle dom visst inte
lite besviken blev jag ju när man trodde att man skulle få besök
en liten stund kunnde dom har väll stannat men dom hadde säkert andra planer
dom skulle ju handla åxo
vi åt en bit av smörgåstårtan den var god men väldigt myckert kladd
men dom gillar ju det
vi är ju olika men var ju snällt att dom kom upp med en bit
sen när peo hadde gått i väg till hokeyn
kom en vän och hennes man upp hit det var ju trevligt
var ju ett tag sedann vi pratade
hon frågade om jag inte saknade peos ungdomsvän som att han var här myckert innan
jag sa nej varför skulle jag när han sårade min älskling så
och sen kom jag i kläm i mitten
men lite funderingar har jag av detta
det började med att peo och han kivas över mobilen av ett annat par m,m
och peo blev lite besviken
det var något han sa en sak sen gjorde något annat
ja jag vet inte riktigt för jag var inte med på deras messade
men helt plöstligt flippade peo ut av någott han hadde skrivit om mig
han for upp från fotöljen sen gick han och blockade han på fb
nu är han borta från mitt liv föralltid sa han
och jag satt där som ett stort ???????  och fattade inget
när han hadde lungnat sig berättade han vad han hadde skrivit
jag blev ledsen det han hadde sagt
för jag tycker nog att han kunnde ta det med mig isåfall
och jag hadde nog rett ut det så småning om när han hadde dykt upp
men peo var så arg
han sa så säger ingen om min älskling för det stämmer inte
så jag gick och blockade honom åxo för att stötta min älskling
plus jag tycker allt detta är tråkigt
men vad kan jag göra jag har inte varit med i detta
en av sakerna var att jag skulle vara barsk mot min älskling när jag pratar med han
och det tyckte hon visst åxo jag blev lite ledsen av detta
som att det var första gången hon hadde sagt detta
varför inte ta det då
jag sa konstigt att peo inte uppfattar det så för då hadde han nog talat om det för mig
han är inte den bästa alltid
jag vet att jag kan höja på min röst ibland
men det kan faktiskt  finnas  en årsak i detta jag kan ju ha ont eller en dårlig dag
jag är inte mer änn mänskligt och inte felfri
och jag tror nog alla kan ha sina dagar
men om man nu uppfattar mig så hemsk
varför vara med mig då och sen slänga ur saker  som inte stämmer
jag kan ta saker om dom stämmer
men klart alla har ju olika uppfattningar
och man kan inte vara alla till lags
och jag jobbar på mina fel men det tar inte en handvänndnig
och jag kan ju inte göra om allt på mig för då är det ju inte jag
nog om detta jag har det bra nu inga energi tjuvar som stör mig just nu
och det tycker jag är såååå skönt
och jag börja få struktur i mitt liv
och jag älskar min älskling över allt annat han är mitt hjärta
Sen lite senare kom en annan vän med hennes goa hund
oj va man blev bortskämnd idag då annars brukar det inte vara så många här
så när peo kom hem blev han glatt överraskad
hokeyn gick inte så bra dom förlorade hemma laget med 4-5
och sen efter en stund blev hon hungrig så peo följde med henne till napoli och hämtade mat
och hon tyckte dom hadde så fina kepsar på  sig så hon fick en
hon är goe hon hihihi
dom kollade åxo när bussen gick hem tjugo över elva det var sent
men så kan det vara med buss förbindelserna på helgerna
tyckte bara lite synd om min älskling som skulle jobba dagen efter
jag frågade om dom var säkra att bussen går japp
så var det för det hadde dom läst
och jag skulle minssan inte fråga sätta det får ju lita på vad dom säger
men något i bakhuvudet grodde i mig
men det var ju så trevlig med besök
så jag hadde ont så vid halv elva så orkade jag inte vara uppe längre
jag sa god natt
jag hörde när dom gick vid elva tiden till busshållplatsen
sen hörde jag min älskling kom hem
det kom ingen buss och nu var klockan nästan kvart i 12 på natten
så han var inne och skulle ha på lite varma kläder
jag erbjöd henne att sova över men det blev inte så
så min älskling följde med så hon kom hem säkert
så han var hemma igen vid halv ett tiden så idag var han trött
idag har vi ätit middag potatis och morötter och köttfärs sås
och nu har peos syster varit här en liten stund
och nu kom pojken åxo vi har inte sett han på ett tag så det var ju kul
hans syster fyllde år idag så har grattat henne på fb
nehe nu ska jag gå och träna lite
sen ta disken
ja just det min goa granne ringde åxo
dom är sjuka där hemma det är ju inte kul men hoppars dom tillfriskna till snart
inte kul att vara sjuk
nu får ni ha  så gött  alla puss och kram
Bye bye

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0