Snart kommer tomten

Nu ska jag berätta lite vad som hände igår 
orkade inte blogga i går 
jag var uppe tidigt som vanligt och min älskling smet i väg vid halv nio med lena och jan
till krisianstad så här stod jag med det hela plus min röda dag men bara gilla läget
min älskling vill ju gärna inhandla en julklapp till mig och var ute i sista minuten
så jag fick städa allt själv men sparade minsann damsugningen och skura golven till han idag
sen får han gå ner och plocka ut pengar för det fanns inga på minuten igår
han var åxo och hämta mina julklappar till hans mamma som hadde komit så bra det
så nu är alla julklapparna åxo inpakade
sen blev jag lite paff när jag stod och städade som bara den kom posten VA!!!! på en lördag
va ingen kul post bara räkningar dom vill jag inte ha nu till jul Grrrr
tänk om man kunnde få en månad fri till jul och semester
så kanske en annan hadde råd att åka bort
det blev en sen frukost glömde bort den av bara farten
sen ringde det på dörren en vän stod där med ett julkort jag blev glatt överraskad
det var ett fint julkort på henne och sin ny funna kille sen några månader tillbax
så dom är så nykära och på hennes lilla vovve
och en hälsning från hennes barn åxo så det var kul
idag vaknade jag tidigt som vanligt 
har ju en hel massa som ska göras sitter här med en kopp kaffe medans rebenen små kokar risalamaltan är klar nu... tog den innan satte mig här så nu sitter jag kollar över min listan
ska snart börja med mjukpepparkakan sen jul skinkan och jansson
rebenen gör jag sist som att den ska ligga i glaze sen så den får dra till sig lite
ska bädda rent åxo som att lena och jan ska ha våra sängar och vi tar gästrumet
nu har jag ju inte hunnit prov ligga iden men gör inget sover ju inte så myckert änn då
så det ska nog gå idag blir det uppsitta kväll med lena och jan
så jag har en del att göra till des men får säkert lite hjälp när dom kommer hoppars jag 
Jag saknar min gumma i småland jätte jätte 
men hon har nog åxo fullt upp och efter nya året så kommer hon 
Jippi ser jag verkligen ifram i mot då ska vi bara mysa och vara med mina vänner här nere
som tur är så gillar hon mina vänner och dom henne då kan det ju inte vara bättre 
man är lycklig lottat som har så fina vänner men min gumma är number 1
nu ringer det på dörren så nu får jag kila ska ta och fixa kakan som jag inte hann innan dom kom 
så nu får ni ha det så gött till jul och jag kommer nu ha en blogg pause i några dagar 
så nu får ni ha en trevlig varm God-Jul puss och kram
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

God fortsättning, gumman, ja du nu räknas det ner för fulla muggar, ha det så bra, läääääääängtar sååååååå. Puss kram

2012-12-27 @ 07:58:02
Postat av: AprilSus

Hej, vännen!

Hade tydligen missat detta inlägg från dig!? Jag hoppas din jul har varit en härlig sådan och att ditt nyårsfirande blir mysigt och kul, tillsammans med dina vänner.

Gott Nytt År, gumman!!! Vi hörs igen 2013. ;)

Massor av nyårskramisar!♥♥♥

2012-12-29 @ 15:20:50
URL: http://aprilsus.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0