Fredag 14/12

 Hej hej mina goa vänner 
Idag på förmidagen har jag fikat med en god vän
vi har haft det jätte trevligt många härliga skratt m,m
sen kom peos ungdomsvän in han satt själv vid ett bord vi tyckte synd att han skulle sitta själv
så vi erbjöd oss att han kunnde få sitta ner vi har inte språkas vid flera månader
som att vi har haft lite duster men nu är det ju snart jul och vi är ju alla fall vuxna människor
efter en bra stund kom peo in han ville resa sig upp jag sa det behövde han inte vi bjöd in han
så peo fick gilla läget det gick lite trögt i början men det släppte lite sen skönt det hatar osämja
men vi får se hur tiden utvisar sig
vi tar det sakta men säkert fram så får vi se vad tiden utvisar 
Nu ska jag ta upp en annan sak som iterrar mig
vad händer i detta land kommer en massa fördomar om saker och ting
man får inte ha en svensk tröja på sig för då blir man kallad rasist
om jag inte mins fel så får man inte heller sjunga idas sommarvisa på avslutning
och man får inte kalla negerboll det ska kallas chokladboll
och nu får man inte klä sig som pepparkaksgubbe på lucia
nähe nu får man väll snart inte göra chokladkaka eller klä sig svart
ja man kan ju rabbla upp en hel massa
nu tror inte jag att det är utläningar som har komit på den iden
för man kan väll inte rå för sin ras m,m
man kan ju inte raddera ut hur man ser ut
man har ju födds till en människa och en människa är väll en människa eller?
hoppars ni förstod vad jag menar
jag tror nog att detta hysteri är en okunskap hur vi alla är
och tänk om vi alla va lika hur trist skulle inte det vara
allså skit i samma vad vi är,,,,, vita eller bruna eller svarta eller röda m,m
det är ju vad man har i pannbenet och gott hjärta  inget annat
och vi kan säkert lära oss ett och annat av olika kullturer
Nu är peo väg på sitt julbord med jobbet
nu låste han dörren han är nog rädd att någon ska komma och ta mig hihihihi
dom skulle åka till österslöv krog
jag kommer änndå sitta uppe gillar inte när han är väg
man är ju rädd att något ska hända m,m ja jag vet är fjantig men så är det
hua vad det luktar på toa en hel parafym affär stackars den som ska sitta jämte han
jag kunnde knappt andas när jag var där inne
jag trodde bara var kvinnor som kunnde lukta som ett hel parafymeri
jag brukar inte ta på så myckert bara uters lite
jag pratade lite med min gumma i småland igår va så skönt att få prata lite
men hon kommer snart till oss ska bli skönt att få lite pia vård och bara umgås 
saknar henne grymt myckert så hoppars tiden går fort
nu tänker jag krypa upp i soffan och läsa lite och ta det lungt
ni får ha det så gött och en härlig fredag puss och kram
Bye bye
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0