Förbannad buss !!!!!!

Hej hej alla goa vänner 
Det var inte min dag jag var lite försenad i morse gick åtta minuter efter åtta i morse
och bussen skulle koma 18 minuter över åtta och det var snor halt ute
och det snöade och blåste
jag stod och väntade på bussen och jag väntade och väntade Brrrr va kallt
när jag hadde stått och vätade till 8,35  så fick jag ringa läraren
så en fick komma och hämta mig så var först frame 9,15 kall och frösen
jag hadde ett möte med en av läraren och min arbetförmedlingen
jag har varit arbetslös så länge nu så jag har kommit ut från deras system nu
så nu ska jag få en annan som ska försöka hjälpa mig så nu ska jag tillhöra komunen
ja vi få se hur det går
varför kan man bara inte få något vettigt att göra
det kan gå mig på nerverna att man glömmer bort hur jobbigt vi tycker att gå hema
ja jag säger inte att det är deras fel
men man mår ju skit och bara gå och dra sen blir man ju tokig att bara gå hema
jag i allafall men men 
sen har vi fyllt i en massa lappar åxo jag slutade tidigare i dag i skolan
fick åka bil hem en tjej som var snäll att köra hem mig fast hon bodde på en annan ort
peo blev glatt över raskad jag kom hem tidigare
lena var här åxo  här en liten stund innan hon skulle till läkaren 
Varför är det en sådann hysteri om julen
vad som ska göras och handlas och julklappar
jag fattar bara inte det är ju en stund till och vi ska ju vara här i julen
ja som alla andra gånger och för mig spelar ingen roll bara vi har det trevligt och mysigt
peos mamma ringde och ville prata med mig
lena hadde varit på kappahal och hittat en vinter jacka som dom ville köpa till mig i julklapp
som alla i familjen ville köpa
för det första så hata jag jackor för jag blir varm i dom och sen känner jag mig in stängd i dom
 känner mig som en  inpackad sill
jag har ju ganska stora duttisar ja som dollyn parton typ
ja dom är mina riktiga ingen fejk
och  är ganska rund så det ser hemskt ut med jacka då
dom fick peo gå ner och skulle hämta den men det fick han inte
så han ville jag skulle komma ner
nej tack det gör jag inte för det första så är det glas halt ute
det skulle ta mig en halv dag att gå ner
plus jag är väldigt kräsen så hadde jag inte gillat den så hadde det bara varit onödig
allså missförstå mig inte jag vill inte låta som jag är otaksam
men jag tar inte på mig något som jag inte gillar m,m
och det här med julklappar behöver inte vara en jobbig ting
jag hadde varit lika glad för en toarulle det är inte julklappen som är i centrum
kanske när man är barn
bara kul att ha det mysigt med god mat och trevligt
allså det jag menar visst kul med  en och annan julklapp men behöver inte kosta en förmögenhet
det ska inte känna jobbbigt vad man ska ge
och jag vill att det ska vara en överraskning om det så är ett kaffepaket
ja jag tror nog ni förstår vad jag menar
jag har alltid älskat julen men inte den hysterin det finns i vissa
varför kan man inte bara mysa och ha det gött? jaja jag tänker inte stressa över det 
Det var visst fler som inte kom ifram idag 
vi fick ingen post idag och det var visst fler som inte har fått detta
men jag hoppars att posten kommer fram så småning om som att jag har beställt lite julklappar
som ska komma hit viktigaste är att min pappas kommer snart
så jag kan skicka i väg det så han får det till jul
jag tänkte jag skulle kolla om jag har några jul kort hemma
så jag kan börja skriva dom i morgon eller så får jag fixa till det åxo
men huvudsaken dom kommer fram så blir det nog bra om det så blir före eller efter
jag tänker inte stressa mig över detta det mår man inte bättre av
 nehe lite tv nu
ha det så gött alla mina goa vänner stressa inte ihjäl er till jul det mår man inte bättre av
jag tror nog att det blir en bra jul änndå
ha det gött och en härlig kväll puss och kram
Bye bye

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så sant gumman varför detta hysteri över julen, Det blir jul ändå. Hoppas att ni får en mysig jul, Bengt kommer till mig den här julen, dock inte Fia och Tony, lilla Conrad, får se fram mot nästa i stället, då är jo han med, haha. Ha det gott älskade vän, saknar dig massor

2012-12-11 @ 05:24:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0