Höst

Jag älskar hösten det är  en av mina favoriter
alla dom här härliga färgerna som kommer fram
kom håg som barn man kasta upp löv i luften och samlade löv i alla härliga färger
och klistrade på ett vitt papper i alla färger och former
ja hösten är en fin års tid gå ut en runda och kolla på alla fina färger på träden och buskar när vi va små så var vi med våra föräldrar och matade änderna där vi bodde  i karlskoga men det är ju år och dar men kom ihåg det som igår det var härliga tider det
men den årstiden jag älskar allra mest är
ja nu tror ni att jag har blivit hel galen men vintern är min favorit jag med min verk och det men jag bara älskar vintern andas in den kalla härliga friska luften ochall snö ja jag gillar inte slask blöt snö jag älskar kramsnö och lagom kallt jag kom ihåg när man var liten man åkte pulka och snöggubbe och
snö ängelsnölyckta
sen när man kom hem hadde mamma lagat danska ny bakade frallor och pappa hadde tänt i öppna spisen i källaren och då satt vi där nere och åt nybakade frallor med ost och marmelad och varm oboy [chokladmjölk}
de var tider det och sen kom julafton det var nog det allra bästa på året men nu är man är äldre och har inga barn så blir julen inte riktigt desamma men vi har det ganska mysigt änndå på våran jul få se hur det blir i år men det är ju några månader kvar så nehe om man ska ta lite varm grönsaks soppa med en ost macka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0