varför stressa folk om julen?

Godmorgon alla
jag har lite funderingar  varför får folk panik om julen
den ena säger jag vill inte ha julklappar
och andra köp inte så dyra för det har vi har inte råd i år
och vi kan inte sammlas alla nära och kära
har jag missuppfattat detta
jag som älskade julen när vi va små
ja fram till några år nu vet jag inte längre
som alla gnäller om det ena och andra
Så här såg jag julen
att man träffade nära och kära och umgås och har trevligt
äta gott se kalle anka och mysa och öppna lite julklappar
som att man är vuxen nu så blir det ju inte så myckert
och det gör mig inget bara man har trevligt
jag och peo har haft alla åren sen vi har blivit ihop
och det gör mig inget
men nu den sista året var inte peos syster eller kille med
och nu detta året ser det ut som att det är peos föräldrar  som inte kommer
jag tycker det är så himmla trist att man inte kan vara med varandra till högtider
som att  jag inte har någon annan
så är det trist
jag som älskade julen så känns det tufft
att man inte kan bjuda med sig lite
jaja för göra det bästa av det
på uppsitta dagen ska vi har peos syster och kille här
för jag bruka förbereda en del av julmaten
bruka få hjälp med det men blir nog jag själv som får göra det
som att peos syster vill åka en stund till peos föräldrar och lämmna julklappar
men förra året fick jag ju änndå göra det så det går nog bra nu åxo
och jag har bestämt att jag inte ska stressa
så nog om  detta vad händer idag
vi ska tvätta idag
och sen ska jag försöka göra ordnig kylskåpet
som att vi ska iväg i morgon till slaktaren och affären och handla all jul mat
det tar nog några timmar vi tar det på förmiddagen
så vi blir klara en rimlig tid
sen hadde jag tänkt att slå in lite julklappar så jag inte få allt på en gång
ja det blir nog det jag gör idag
nehe nu har jag inte tid med er längre nu ska jag hoppa in i duchsen
ni får ha en bra dag alla goa vänner/bloggare
puss och kram
Tja tja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0