strömabrott

Igår när vi hadde lagt oss så fick vi strömabrott
det störde mig inte så myckert som att vi skulle ju änndå sova
men sen när jag vaknade så var det struligare att få gång datorn
som att den stängdes av fel när strömen gick
men till sist fick jag igång den
idag har min älskling tvättat och damsugit och handlat så duktig
och jag plockat lite m,m
sen har jag sprunigt och letat efter min stora lista som jag ska handla julmaten
och kan inte hitta den
och inte listan med julklapparna den är bara poff borta
man kan ju bli tokigt men mindre
jag fattar inte varför jag ska springa i väg med sakerna
så jag inte hittar det så nu får jag bara göra en ny lista
på tal om det jag kollade på julkalendern i morse den är ju sjuk bra
jag har inte sett julkalendern på många år
men denna vill jag bara inte missa jag sitter fast klistrat varje morgon
jag vuxen människa tittar på julkalendern och inte kan jag skylla på att barnen vill se
som att jag inga har
nu kommer kompisen snart och med hennes hund
gissa att jag har förberätt köttbullar och leverpastej
var ju ett tag vi såg henne hunden allså
för kompisen såg vi för ett tag sedan hemma oss några andra som vi var bjudna på middag
så nu sitter jag och känner kaffe lukten så nu får hon komma snart
så nu kommer jag ju inte kunna sova sedann som att vi ska dricka kaffe
om jag dricker kaffe sent så kan jag oftas inte sova så bra
fast det är ju klart jag har ju änndå inte sovit så bra den sista tiden så vad spelar för roll
och i morgon ska jag och min älskling till mina underbara goa vän och pyssla lite
ska bli så kul jag ska ta med mina julkort
och papper och skriva ner min lista som jag hadde tappat bort så det  blir gjort
så blir jag nog mindre stressad
nähe nu får jag sluta för snart kommer mina gäster
ni får ha en bra dag
puss och kram
Tja tja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0