God-Jul

God-Jul alla ni som är där ute
ja ni flesta sover nog klockan är bara halv två på natten
har varit uppe en stund för jag har en ådann förbannad tandvärk som ni vet
jag var igår hoss tandläkaren peo tjatade på mig så till sist gav jag med mig
plus jag hadde inte sovit mycke den natten
och julaftonen var ju här snart
vill ju inte ha ont hela tiden
och jag hadde mycke att förbereda
så akut till tandläkaren och jag var liv rädd
men det gick ok men dom kunnde ite ta tanden nu
som att det var inflamerat så dom slipade bara dom vassa kanterna
så fick jag antibokia i tio dagar
sen i feb ska jag ta bort tanden för den var så pass dårlig
när vi kom hem åt vi ett par mackor
sen kom mina goa vänner med lite fler julklappar
dom var till min älskling
och obs jag fick visst en till
så här bort skämnd har jag nog inte blivit på flera år
så det ska bli kul att öppna julklappar idag
sen när dom hadde druckit  upp sin kaffe så åkte dom
och då började jag med min jansson
och peo åkte iväg med hans syster och kille som var och hämtade han
skulle åka till hans föräldrar och lämmna klappar
som att dom inte ska fira jul här i år trist men men
jag hadde just blivit klar med risalamaltan när peos ungdomsvän kom
han älskar min risalamalta
så jag tog en paus och pratade lite
då kom min älskling och dom andra tillbaka
då fortsatte jag med mitt
gjorde julskinka och köttbullar och reben så nu är allt klart
få hoppars det blir gott
nu sen var det uppesittakväll åxo killarna vann
men jag och hans syster vann inget va orättvis
fast det gjorde inget vi har ju tur i kärlek i stället
och det är bättre
jag hoppars det onda ska gå över snart
så jag kan få lite trevligt på julafton
men just nu så gör det ont som bara den
men jag ska se om jag inte kan sova lite nu
och går det inte så är det ännu en natt som jag får vara uppe
ha nu en riktigt God-Jul
puss och kram Tja tja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0