En bra jul

hej hej alla
ska berätta lite om våran julafton den var jätte bra
förutom min tand ville inte vara med
så hadde ganska ont
jag tittade på sista avsnittet på julkalendern skit bra i år
vill ju bara se mer får hoppars att dom kan göra lika bra nästa år
vid middagstid var peos ungdomsvän här och då åt vi risalamalta med varm körsbärssås
han var här en stund innan han skulle hem och förbereda
sen tittade vi på kalle anka kan man ju bara inte missa
efter det åt vi en massa julmat vi blev så mätta så vi orkade inte varm maten
så vi bestämde att vi skulle ta det till frukost istället
det har jag inte varit med om innan men en dag ska det ju vara något nytt hihihi
sen tog peo och peos syster disken
och efter det så öppnade vi våra julklappar ojoj jag måste ha varit snäll i år
fick en himmla massa och fina paket
ja det fick vi alla jag tror nog vi var nöjda allihop
sen när vi var färdiga så kom peos vän och hans dotter hälsa på
så då pratade vi om all mat och klappar vi hadde fått
och hur gick det i natt och sova
nopp gick inte så jag är ganska trött nu
som att jag inte har sovit många timmar i några dagar
så jag hoppars jag kan få sova lite i natt för jag är sååååå trött
i morse när dom andra kom upp
åt vi varm julmat
sen kom peos vän upp
sen någon timme kom min gumma och hennes man dom hadde med sig fika
så vi drack kaffe
och jag hadde en massa risalamalta kvar så dom som ville ha fick
sen när alla hadde åkt hem
så har vi slöat framför tv
och nu ska jag snart se om jag kan gå och lägga mig
ska in på fb lite först
och i morgon ska vi tvätta
men annars blir det en lung dag
jag hoppars alla ni andra har haft en bra jul
för det har vi haft
nu får ni ha det så gott alla mina vänner och bloggare
puss och kram
tja tja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0