4 advent

Godmorgon alla
och idag har vi ju 4 advent tiden går ju fort
inte klokt och snart kommer julaftonen bara på nafs
och så här som bilden visar vill man ha till jul
men så ser det inte ut hoss oss
trist och grått dom mesta dagarna har det blåst och regnat
jag tittade ut nu och så var det lite lätt snö
men det börja tina bort så det ligger nog inte kvar så länge
va trist för alla barn och vi som gillar snö åxo
vad händer idag jo jag har tittat på julkalendern bra som vanligt
och frukosten är avklarat 2 clementiner
jag sitter här och fundera om jag ska sätta på kaffe jag tror nog att jag ska göra detta
så kan jag sitta lung och ro slå in en massa julklappar
är inte riktigt färdig ännu lite kvar
och sen i vec ska jag gå till systemet och handla lite gott till julen
ja jag dricker inte så mycke men lite vill man ju ha
och inhandla den mat som vi inte hittade i vec
så så här är det full rulle
men idag ska jag bara små mysa hela dagen slå in klappar och små plocka
sen sitter jag och tänker på min goa gumma i småland
om hon kommer hit något i jul saknar henne grymt mycke
nu vaknade visst min älskling
ska fjäska lite för han så sätter han nog på kaffet till mig  hihihi
och det gjorde han vilken tur man har
jag bara älskar min älskling puss puss
nehe mina vänner/bloggare nu har jag inte så myckert att skriva
så vi får höras senare
nu ska jag snart krypa upp lite i soffan
med en mugg kaffe och prata lite med min älskling innan jag ska börja
ha det så gott mina vänner/bloggare och va rädda om varandra
puss och kram Tja tja

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0